Eerste Indruk week 1

10 februari 2019

WEEK 1

05/02/2019 – 10/02/2019

Eerste indruk van Kenya.

Wauw wat bijzonder mijn eerste stappen op Afrikaanse grond. Dit was mijn eerste gedachte toen ik na een lange vlucht het vliegtuig uitstapte. We kregen meteen een hitte klap. Ik liep nog met een spijkerbroek en een dikke trui aan. Die trui ging meteen uit wanneer dit kon.

Op het vliegveld in Mombassa werden we (Kim, Sara en ik)opgehaald door Nancy de coördinator van doingoood (de organisatie waarmee we hier zijn). We moesten nog ongeveer 2 uur rijden van het vliegveld naar Mswambweni, het dorp waar we 11 weken zullen verblijven.

Tijdens de rit van 2 uur zagen we zo veel verschillende dingen. Er was 1 lange asfalt weg waar iedereen kris kras door elkaar heen reed. Er zijn geen verkeersregels dus heel veilig is het niet. Ook rijden ze hier aan de andere kant van de weg wat ook even wennen was.  We zagen overal koeien, geiten en apen los rondlopen wat heel bijzonder was.

2 uur later kwamen we bij het gastgezin aan en zagen we voor het eerst waar we sliepen. We werden heel liefdevol ontvangen door de gastvrouw en we zagen eindelijk Pleun weer! ( het meisje dat hier ook 11 weken samen met ons blijft. Pleun doet de opleiding doktersassistente en doet hier haar eindstage. Pleun was er 5 dagen eerder dan ons). We zagen voor het eerst de kamer waar we in zullen gaan slapen. Het  is een kleine kamer van ongeveer 4 bij 5 meter waar 2 stapelbedden en 1 laag bed in staat. Hier slapen we met z’n vieren. Het is natuurlijk even wennen zo’n kleine kamer delen.

Na een warme maar goede nacht gingen we naar Ukunda. Hier gingen we een simkaart halen zodat we internet hadden en wat konden laten weten aan het thuisfront. We gingen naar Ukunda met de Matatu en de Tuktuk. ( het ‘openbaar vervoer’ hier ). Het was een leuke dag en het is toch wel fijn om even internet te hebben.

De volgende dag. (Dag 3) gingen we voor het eerst naar het ziekenhuis gaan. We werden goed ontvangen en we kregen een rondleiding. Het was echt heel anders dan in Nederland. Je zag van alles door elkaar en het was er versleten en ‘vies’.  Er was een ‘isolatie’ ruimte maar dit was gewoon dezelfde ruimte als waar alle andere mensen lagen. Dit was heel apart om te zien.

De dag erna hebben Kim en ik een dag meegelopen op Casualty (de spoedeisende hulp) en Sara en Pleun op MHC (Mother Health Care). Het was een vrij rustige dag op de Casualty dus dat was fijn om mee te beginnen.

We wilden in het weekend graag wat luxe dus zijn we naarDiani beach gegaan en hebben hier in een boomhut geslapen. Het was erg mooi! We hebben zaterdag en zondag de geheledag aan het zwembad/stand gelegen, lekker gegeten en het belangrijkste we hebben het super gezellig gehad!

1. Jolanda litjens:
    11 februari 2019
    Wat een super ervaring fleur ..
    Geniet ervan
  2. Petra Gevers:
    11 februari 2019
    Ziet er gaaf uit Fleur! Veel werkplezier daar!😃En natuurlijk ook veel genieten!
  3. Areke:
    11 februari 2019
    Je eerste week zit er al weer op. Leuk om te lezen hoe het daar is. Veel werkplezier geniet van de mooie tijd.
  4. Judith:
    11 februari 2019
    Wat super gaaf Fleur!! Hele mooie ervaring meid, een die je de rest van je leven in je rugzak stopt! Leer veel, sta open voor de gekste dingen maar bovenal!! GENIET!! Succes meissie! X
  5. Ingrid van de pol:
    11 februari 2019
    Leuk om te lezen... we wachten op je volgende mooie verhaal...
  6. Brigitte vd pas:
    11 februari 2019
    Leuk Fleur om je verhaal en belevenissen te lezen.
    T zal best in begin wennen zijn met al de nieuwe indrukken.
    Succes nog de komende weken, geniet v je verblijf.
    Gr Brigitte
  7. Jaimy:
    Geniet ervan Fleur! Bijzondere ervaring xx
  8. Nina:
    12 februari 2019
    Leuk verhaal Fleur. Ben benieuwd naar het vervolg!
  9. Mieke:
    12 februari 2019
    Oh Fleur wat een ervaringen al! Fijn om met je mee te mogen genieten.
    Succes met alles wat je tegen komt, we blijven je graag volgen.
    Lieve groetjes, Ferry &Mieke
  10. Jos en Jeanne:
    12 februari 2019
    Hoi Fleur, wat leuk om je verhalen te lezen. Heel knap dat je deze stap hebt gezet. Dit zijn ervaringen die je je hele leven nooit meer zult vergeten. We kijken uit naar je volgende verslag. Liefs van Jos en Jeanne
  11. Corry:
    14 februari 2019
    Leuk om je zo te volgen Fleur. Ervaringen voor het leven en wij mogen mee genieten. Veel succes en plezier. Xx Willie en Corry